top of page

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

FRAKT
Fraktkostnaden baseras på orderns storlek, vikt och om den skall levereras inom eller utanför Sverige.

LEVERANSTIDER
Leveranstiderna, för ordrar inom Sverige, ligger på 3-10 vardagar, beroende på lagerstatus. Leveranstiderna för ordrar utanför Sverige ligger på 7-20 vardagar. 
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p.g.a. hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.

KUND-/PERSONUPPGIFTER
För att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.

De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part.

ALLMÄNNA VILLKOR
För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.

AVGIFT FÖR OUTLÖSTA PAKET
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl. moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.

TRANSPORTSKADADE VAROR
Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten eller DHL).
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.

REKLAMATIONSVILLKOR
För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.
Vid reklamation skall kund kontakta Svea Redskap AB och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

ÅNGERRÄTT & RETURER
Privatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta Svea Redskap AB. Returfrakten bekostas av konsumenten. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar).

Postadress:
Svea Redskap AB
Hemåla 5
740 12 Knutby
Sverige


FORCE MAJEUR
Händelse utanför Svea Redskap AB:s kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Svea Redskap AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

ÖVRIGT
Svea Redskap AB förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning eller om ett försäljningsobjekt utgått, har Svea Redskap AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella i förskott inbetalda belopp.

bottom of page